آرایشی و زیبایی

مانتو اداری برند سعید

 جهت سفارش آنلاین این مدل ها از پیج اینستاگرام مانتو فرم اداری سعید ثبت سفارش کنید.

معمولا آدم ها را دو دسته می‌دانند. گروهی منظم بوده و از وسایل خود مراقبت کرده و برخی کاملا برخلاف گروه اول رفتار می‌کنند. شما جزء کدام دسته هستید؟ امیدواریم که از گروه اول بوده و قدر لباس‌ها و مانتو خود را بدانید. تصور اینکه برخی با صرف هزینه‌های بسیار زیاد مانتو یا لباسی را خریده اما آن را به امان خدا رها کرده تا آنجا که در زمانی کوتاه کیفیت خود را از دست بدهد، بسیار ناراحت کننده است. یک نمونه از این وسایل ارزشمند لباس‌های اداری ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

مانتو اداری برند سعید

 

برچسب‌ها: ,

آشنایی با انواع لاک ناخن

 از جمله لوازم آرایش بسیار مهم و پرطرفدار خانم ها، لاک ناخن است. گاهی وقت ها با یک لاک جذاب و خوش رنگ می توان بدون آرایش هم، زیبایی را دو چندان کرد. حالا اینکه چه لاکی باید زد؟ انواع لاک ناخن چیست؟ بهترین لاک ناخن چه برندی است؟ اینکه لاک ها چه کیفیتی دارند؟ چند نوع بافت لاک داریم؟ بهترین جا برای خرید لاک ناخن کجاست؟ همه این سوالات را در این مطلب می توانید به راه حل درست آنها برسید. پس با ما همراه باشید:

 

لاک خوب از کجا بخریم؟

برای خرید لاک می توانید در جشنواره آف بازی مو تن رو شرکت کنید و با تخفیف های بسیار اقتصادی از لاک های قیمت مناسب فروشگاه مو تن رو بهره مند شوید. لازم به یادآوری است که برندهای گلدن رز، آتوسا، این لی، دوماسی، کنویس جزء لاک های باکیفیت به حساب می آید.

انواع لاک ناخن

در ادامه به معرفی پرطرفدارترین انواع لاک ناخن می پردازیم که هر کدام  کارایی خاص خودش را دارد. بعضی از این لاک ها مناسب برای مهمانی های رسمی ، برخی برای تولد رفتن، یک سری از این لاک ها برای دانشگاه مناسبند.البته هیچ قانونی و اصول خاصی وجود ندارد که شما را مجبور کند برای مثال از نوع خاصی لاک استفاده کنید. پس لازم است انواع لاک را بشناسیم و بدانیم کاربرد هرکدام در چه مواقعی است؟

لاک مات لاک متالیک لاک ژلیش لاک آینه ای لاک مخملی لاک نئونی (شبرنگ) لاک مغناطیسی لاک ترک لاک شنی لاک صدفی لاک هفت رنگ لاک مات

لاک مات برعکس لاک های متالیک، هیچ درخشندگی خاصی ندارد و برق نمی زند. با لمس کردن بافت این لاک، احساس می کنید روی ناخن های خود گچ رنگی زده اید. اما هرچقدر به لاک های مات، آب بخورد به مرور بافت گچی و مات لاک از بین می رود و کمی درخشنده می شود. و درنهایت تبدیل به لاک های معمولی می شود. این لاک ها بعد از خشک شدن، دوبعدی بنظر می رسند و قابل استفاده در مکان و زمان های مختلف اند. تا چند وقت پیش تنوع لاک مات بسیار کم بود و به همین دلیل کاربرد آن برای همه جا مناسب نبود. اما امروزه طیف رنگی کامل لاک مات وجود دارد. فقط تنها عیبی که این لاک دارد این است که بدلیل چسبندگی پایین آن روی ناخن، خیلی سریع از روی ناخن کنده می شوند و نسبت به سایر لاک ها سریع تر باید تمدید شوند.

 

لاک متالیک

لاک مات برعکس لاک های متالیک، هیچ درخشندگی خاصی ندارد و برق نمی زند. با لمس کردن بافت این لاک، احساس می کنید روی ناخن های خود گچ رنگی زده اید. اما هرچقدر به لاک های مات، آب بخورد به مرور بافت گچی و مات لاک از بین می رود و کمی درخشنده می شود. و درنهایت تبدیل به لاک های معمولی می شود. این لاک ها بعد از خشک شدن، دوبعدی بنظر می رسند و قابل استفاده در مکان و زمان های مختلف اند. تا چند وقت پیش تنوع لاک مات بسیار کم بود و به همین دلیل کاربرد آن برای همه جا مناسب نبود. اما امروزه طیف رنگی کامل لاک مات وجود دارد. فقط تنها عیبی که این لاک دارد این است که بدلیل چسبندگی پایین آن روی ناخن، خیلی سریع از روی ناخن کنده می شوند و نسبت به سایر لاک ها سریع تر باید تمدید شوند. این لاک ها در بین دختر خانوم ها یکی محبوب ترین لوازم آرایش دست می باشند

لاک ژلیش

لاک ژلیش بدلیل مقاومت بالا و سخت بودن بافت، بسیار بسیار پرطرفدار بوده و پرکاربرد هستند. لاک ژل یکی از بادوام ترین انواع `روز لاک می زنید، یا در کل علاقه ای به داشتن لاک های طولانی مدت روی ناخن خود ندارد، بهتر است از این لاک استفاده نکنید . چون اولا: هزینه اولیه آن بالاتر است و دوم اینکه: مدت طولانی روی ناخن باقی می مانند و جلوه تکراری دارند.از طرفی برای ناخن های شکننده و حساس مناسب نیستند، به این دلیل که با ضخامت بالایی که دارند از ورود هرگونه رطوبت به داخل ناخن جلوگیری می کنند.

 

لاک آینه ای

لاک های آینه ای، دقیقا بافت آینه ای دارند و در رنگ های متنوعی مانند آبی، بنفش، صورتی، طلایی و نقره ای استفاده می شوند. اما روش استفاده از این لاک، مانند لاک های دیگر نیست و شبیه لاک ژل باید از یکسری تجهیزات استفاده شود.

از جمله وسایل مورد نیاز برای طراحی ناخن با لاک های کرومی (آینه ای):

لاک بیس به رنگ لخواه پودر کروم (یا سایه چشم اکلیلی متالیک مورد علاقه ) فرچه تاپ کت ژله ای لامپ UV لاک هفت رنگ

لاک هفت رنگ یا هولوگرامی از جمله لاک های جدید و پرطرفدار است. این لاک یک بافت نقره ای هفت رنگ دارد. این لاک برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. به این دلیل که با درخشش هفت رنگ خود بسیار حس تازگی و خوبی دارد که در فصل گرما و بهار بسیار مناسب و کاربردی است.

 

لاک نئونی

 

لاک نئونی برای استایل های اسپرت و تابستانی بسیار مناسب است. لاک نئون بسیار رنگ های شاد و شبرنگی دارد. به همین دلیل حتی برای سنین پایین هم بسیار ماسب و قابل استفاده است. همچنین برای استفاده های ترکیبی هم مناسب است. از جمله رنگ های معروف و پرطرفدار لاک های شبرنگ می توانیم به رنگ های : نارنجی، زرد، صورتی اشاره کنیم. بافت لاک شبرنگ تقریبا مات و غیر صیقلی می باشد.

 

لاک مغناطیسی

از بروزترین لاک های امروزی می توانیم به لاک های مغناطیسی اشاره کنیم. لاک مغناطیسی بسیار جذاب و جالب است. این لاک ها دارای ذرات ریز مغناطیسی هستند که بافت شان متالیک و براق است و با استفاده از آهنربا، می توانید موج های متنوعی روی ناخن خود بیندازید. فقط اینکار را باید تا قبل از خشک شدن لاک انجام دهید.

لاک شنی

لاک های شنی علی رقم زیبایی بسیار پرطرفدار آن، بدلیل پاک شدن سخت شان، کمی اذیت کننده هستند. اما با این حال نمی شود قید استفاده از این لاک را زد.لاک شنی در ۶ رنگ متنوع است . این رنگ ها شامل : صورتی، قرمز، سبزآبی، نقره ای، مشکی و بنفش است. فقط یادتان باشد بعد استفاده از لاک شنی حتما از براق کننده استفاده شود که بافت مات لاک خراب نشود.

آشنایی با انواع لاک ناخن

 

برچسب‌ها: ,

درمان های خانگی برای شوره سر

 خیلی از ما فکر می‌کنیم هر نوع روغنی که به سرمان بزنیم باعث کاهش شوره سر می‌شود! اما در اشتباه هستیم و روغن در بسیاری از مواقع شوره سر ما را افزایش می‌دهد. سرمان به خارش می‌افتد و فقط باعث می‌شود شوره در مدت بیشتری روی سر ما جا خوش کند! بهتر است درمان‌های صحیح شوره سر را بشناسیم و در خانه از آن خلاص شویم.

همه ما از دوش گرفتن با آب داغ لذت می‌بریم. بعد از یک روز طولانی، هیچ چیز مانند یک دوش آب گرم لذت‌بخش نیست. اما باید توجه کنید که یکی از عوامل اصلی شوره سر، علاوه بر روغن‌های اضافی، آب داغ است. پوست سر ما در مقابل آب داغ خشک می‌شود و بهتر است با آب ولرم یا سرد موی خود را بشوییم. اما تمام این‌ها هم راهکار نهایی حل شوره در نیست و در همین شرایط هم بسیاری از ما شوره سر را تجربه می‌کنیم. راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید و از آن خلاص شوید.

 

جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک لایه‌بردار عمل می‌کند و بدون آنکه پوست سر ما را تحریک کند، باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. لایه‌برداری یک کار واجب برای اطمینان از این است که پوسته پوسته‌هایی که شوره‌سر را تشکیل می‌دهند از بین رفته‌اند. دکتر سینگ مدیر مرکز پوست دهلی نو می‌گوید که جوش شیرین با لایه‌برداری و خاصیت ضدقارچی، پوست را تسکین می‌دهد و قرمزی و خارش را کاهش می‌دهد.

لیمو

فشردن لیمو یکی از شگفت‌انگیزترین داروهای خانگی شوره سر است. لیمو پ هاش پوست سر را تنظیم می‌کند و یک راه عالی برای درمان شوره سر است. توجه داشته باشید که هیچگاه با آب داغ سر خود را نشویید. این کار هم از علت‌های شوره سر است. هر روز پوست سر خود را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو ماساژ دهید تا نتیجه آن شما را راضی کند.

سرکه

ایده شستشوی سر با سرکه ممکن است جالب به نظر نرسد اما در واقع باعث شگفتی می‌شود. فقط موهای خود را با سرکه و آب گرم بشویید و نتیجه جادویی را ملاحظه کنید. سرکه پوست‌های اضافی را از بین می‌برد و همچنین خارش را بسیار کم می‌کند. سرکه از قارچ‌کش‌های طبیعی بسیار قوی برای شوره سر به شمار می‌رود.

 

روغن درخت چای

تمام داروهای ضدآکنه و ضدقارج به دلیل قدرتی که روغن درخت چای در مبارزه با عفونت‌های قارچی و باکتریایی دارد، به اینکه از روغن درخت چای در ترکیباتشان وجود دارد می‌بالند. یک قطره یا دو قطره از آن را به شامپوی خود اضافه کنید و به صورت عادی همیشگی بشویید. متوجه نتایج آن به سادگی در خانه خود خواهید شد.

پنیر

گرچه کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما پنیر ترش می‌تواند داروی خانگی شوره سر باشد. ماهیت اسیدی پنیرهای شور نه تنها شوره سر را رفع می‌کند، بله ظاهر براق و صافی به مو می‌دهد. پنیر تخمیر شده را روی پوست سر بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید و از نتیجه آن راضی و خشنود شوید.

شنبلیله

تخم شنبلیله یک راه حل برای همه است، حتی کسانی که مشکل ریزش مو دارند. دانه شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح آن را به حالت خمیری درآورید و روی پوست سر بمالید. این کار را دو بار در هفته و به مدت سه هفته تکرار کنید و متوجه تغییر شوید.

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا هم پوست را ملایم و مرطوب می‌کند و هم خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد. بهتر است از خود گیاه آلوئه‌ورا استفاده کنید. مایعی شفاف و با قوام که روی پوست سر می‌مالید و بعد از آن با شامپوی ملایم یا ضدشوره آن را شستشو می‌دهید. این گیاه هم پوست را از خشکی نجات می‌دهد و هم التهاب‌ها را تسکین می‌دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از درمان‌های قدیمی برای بسیاری از مشکلات است که همه را متعجب می‌کند. روغن زیتون سر را مرطوب می‌کند و خشکی آزاردهنده آن را کاهش می‌دهد. موهای خود را مرطوب کنید و روغن زیتون را روی پوست سر بمالید. موهای خود را با حوله مرطوب بپیچید و بگذارید روغن کار خودش را انجام دهد. پوست سر را بشویید و کم‌کم تغییر را در پوست سر و موی خود احساس کنید.

 

 

درمان های خانگی برای شوره سر

 

برچسب‌ها: ,

تاثیر بیوتین در رشد موی مردان

 بیوتین یک ویتامین و مکمل محبوب است که به واسطه تقویت رشد مو مشهور است. اگرچه مکمل این ویتامین محصول جدیدی نیست، اما محبوبیت آن به ویژه بین مردانی که در پی تقویت رشد مو و توقف ریزش موی خود هستند، رو به افزایش است.

 

بیوتین یا ویتامین B7 یک ویتامین محلول در آب و متعلق به خانواده ویتامین B است. این ماده مغذی در بسیاری از عملکردهای متابولیکی در بدن، به ویژه تبدیل غذا به انرژی نقش دارد.

افزون بر این، بیوتین برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن ها اهمیت دارد.

بیوتین در بسیاری از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، جگر، گل کلم، قارچ، سویا، لوبیا، عدس، بادام، مغزدانه ها و غلات کامل وجود دارد. همچنین، مکمل های بیوتین نیز در دسترس هستند که به صورت مجزا یا در ترکیب با ویتامین ها و مواد معدنی دیگر به فروش می رسند.

افزون بر این، بدن نیز به طور طبیعی توسط باکتری های روده بیوتین تولید می کند که دستیابی به سطوح سالم از این ماده مغذی را تسهیل می کند.

کمبود بیوتین

از آنجایی که بیوتین در طیف گسترده ای از مواد غذایی وجود دارد و بدن نیز توسط باکتری های روده آن را تولید می کند، تجربه کمبود این ماده مغذی نادر است.

برخی گروه های خاص ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمبود خفیف این ویتامین باشند که از آن جمله می توان به کودکان، زنان باردار، افراد معتاد به الکل، و افراد مبتلا به نقص بیوتینیداز – نوعی اختلال متابولیک که طی آن بیوتین نمی‌تواند از پروتئین‌های موجود در رژیم غذایی یا طی بازگردش پروتئین‌های بدن آزاد شود – اشاره کرد.

افزون بر این، مصرف منظم تخم مرغ خام می تواند به کمبود ثانویه بیوتین منجر شود. سفیده تخم مرغ خام حاوی پروتئین آویدین است که از جذب بیوتین جلوگیری می کند. از این رو، مصرف تخم مرغ پخته توصیه می شود.

از علائم کمبود بیوتین می توان به ریزش مو و راش های پوستی قرمز و پوسته پوسته اطراف دهان، چشم ها و بینی اشاره کرد.

بیوتین و رشد مو

افراد بسیاری مکمل های بیوتین را برای تقویت رشد مو مصرف می کنند، اگرچه این ارتباط همچنان بحث برانگیز است.

رشد کلی مو

بیوتین به واسطه نقشی که در تولید کراتین ایفا می کند برای رشد مو اهمیت دارد. کراتین پروتئین اصلی تشکیل دهنده ساختار مو است و به شکل گیری یک تار موی سالم و قوی کمک می کند.

سطوح بسیار پایین بیوتین می تواند به رشد ضعیف مو و ریزش آن منجر شود. اما با در نظر گرفتن این مساله که بیشتر افراد دارای سطوح کافی بیوتین در بدن خود هستند، افزودن بیوتین بیشتر به رژیم غذایی از طریق مصرف مکمل ها احتمالا کمک خاصی به رشد مو نخواهد کرد.

طی یک بررسی در سال ۲۰۱۷ مشخص شد مکمل های بیوتین رشد مو در افرادی که با کمبود زمینه ای این ماده مغذی مواجه بودند را تقویت کرده است. با این وجود، به واسطه نادر بودن کمبود بیوتین، مولفان این گونه نتیجه گیری کردند که مکمل ها احتمالا برای افراد عادی چندان موثر نخواهند بود.

الگوی طاسی مردانه

الگوی طاسی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک مردانه به ریزش تدریجی موی سر گفته می شود. بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مردان درجه ای از این نوع ریزش مو را در سن ۵۰ سالگی تجربه می کنند و مردان بسیاری در پی روش هایی برای پیشگیری از ریزش بیشتر موی خود هستند.

طی یک بررسی در سال ۲۰۱۹ پژوهشگران دریافتند مردانی با الگوی طاسی مردانه دارای سطوح بیوتین اندکی کمتر نسبت به آنهایی هستند که ریزش مو ندارند. با این وجود، تفاوت به اندازه ای چشمگیر نبود تا به پیوند مستقیم بین بیوتین و الگوی طاسی مردانه اشاره داشته باشد.

جدا از این بررسی، به نظر نمی رسد هیچ مطالعه بالینی در مورد مکمل های بیوتین و نازک شدن موی مردان وجود داشته باشد، اگرچه برخی مطالعات در مورد زنان انجام شده اند.

طی یک مطالعه با حضور ۳۰ زن که با نازک شدن موی خود مواجه بودند، مشخص شد مصرف یک مکمل پروتئین دریایی حاوی مقداری نامشخص از بیوتین پس از اتمام دوره ۹۰ روزه مطالعه به طور قابل توجهی رشد و حجم موی زنانی که از این مکمل مصرف می کردند را در مقایسه با گروهی که دارونما مصرف می کردند، بهبود بخشیده است.

اگرچه امیدوارکننده است اما مشخص نیست که شرکت کنندگان در این مطالعه کمبود بیوتین داشته اند یا این که نتایجی مشابه می تواند برای مردان نیز کسب شود.

افزون بر این، مکمل مصرفی دارای مواد مغذی دیگر تقویت کننده رشد مو مانند اسیدهای آمینه، روی، و ویتامین C نیز بود و این که آیا تقویت رشد مو ناشی از بیوتین یا ترکیبی از مواد مغذی بوده است، مشخص نیست.

اگر با ریزش مو مواجه هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای تشخیص دلیل زمینه ای آن است.

اقدامات احتیاطی

اگرچه عوارض جانبی شناخته شده ای برای مصرف بیش از حد بیوتین وجود ندارد، برخی نگرانی های قابل توجه دیگر در مورد مکمل های بیوتین وجود دارند.

تست های آزمایشگاهی اشتباه

مکمل های بیوتین به دلیل تعامل با تست های تشخیصی خاص که از فناوری بیوتین-استرپتاویدین استفاده می کنند، شناخته شده هستند و این می تواند به کسب نتایج اشتباه منجر شود.

این فناوری معمولا در تست هایی که سطوح ویتامین D، هورمون و تیروئید را اندازه گیری می کنند، استفاده می شود. در حقیقت، مشخص شده است بیوتین در تشخیص بیماری گریوز و کم‌کاری تیروئید تداخل ایجاد می کند.

مصرف بیش از حد این ویتامین با اندازه گیری میزان اشتباه تروپونین – برای بررسی حملات قلبی استفاده می شود – پیوند خورده و می تواند به تاخیر در درمان و حتی مرگ بیمار منجر شود.

از این رو، اگر مکمل بیوتین مصرف می کنید و قصد انجام هرگونه تست تشخیصی را دارید، باید پزشک خود را از این مساله آگاه کنید.

تداخلات دارویی

بیوتین می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند. به عنوان مثال، داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، فنیتیون، پریمیدون، و فنوباربیتال ممکن است سطح این ویتامین را در بدن شما کاهش دهند.

اگرچه تداخلات دارویی شناخته شده زیادی با مکمل های بیوتین وجود ندارند، بهتر است پیش از مصرف هرگونه مکمل ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر بیوتین در رشد موی مردان

 

برچسب‌ها: ,

دلایل کم آبی پوست و خشک شدن پوست

 افراد بسیاری طی ماه های سرد زمستان از خشک شدن پوست خود شکایت می کنند. اما بین پوست خشک و پوست کم آب یا دهیدراته تفاوت هایی وجود دارد و آگاهی از این که چه چیزی آنها را از هم متمایز می کند می تواند به رسیدگی بهتر به شرایط پوست کمک کند.

 

در نگاه نخست، خشک و کم آب دو واژه برای تعریف چیزی مشابه به نظر می رسند. اما زمانی که موضوع مراقبت از پوست مطرح است، پوست خشک و پوست کم آب شرایطی متفاوت با دلایل زمینه ای متفاوت هستند. آنها موجب بروز علائم مختلفی می شوند، از این رو، به روش های درمان متفاوتی نیز نیاز دارند. برای یک فرد عادی، سردرگم شدن برای تشخیص این دو شرایط آسان است. برای کمک به پیشگیری از این شرایط در ادامه مقایسه ای بین این دو شرایط انجام شده است.

پوست خشک

پوست خشک بیشتر یک نوع پوست است تا این که یک شرایط یا بیماری پوستی باشد و هر فردی با آن مواجه نیست. از ویژگی های پوست خشک می توان به لایه خارجی سفت و زبر پوست و ظاهر پوسته پوسته به واسطه کمبود محتوای چربی اشاره کرد. زمانی که چربی طبیعی پوست که به نام سبوم شناخته می شود به میزان کافی وجود ندارد، پوست شادابی و درخشش خود را از دست می دهد.

این که دارای پوست خشک باشید الزاما به معنای دارا بودن پوست کم آب نیست. پوست های چرب و ترکیبی نیز می توانند دچار کم آبی شوند.

پوست خشک بین افراد مسن بسیار شایع است زیرا این اندام دیگر به میزان کافی چربی تولید نمی کند تا رطوبت خود را حفظ کند.

در موارد دیگر، خشکی پوست می تواند نشانه ای از شرایطی جدی‌تر مانند اگزما و سوریازیس باشد. افراد مبتلا به اگزما به طور معمول دارای پوستی خشک هستند که ظاهری پوسته پوسته دارد.

پوست کم آب

در مقابل، پوست کم آب یا دهیدراته به واسطه کمبود آب در پوست تعریف می شود. از این رو، پوست کم آب بیشتر یک شرایط پوستی است و یک نوع پوست محسوب نمی شود. همانند پوست خشک، به سادگی می توان به این شرایط نیز رسیدگی کرد.

از نظر ظاهر، پوست کم آب کدر و فاقد درخشندگی به نظر می رسد و برای افرادی با پوست تیره‌تر ممکن است ظاهری خاکستر مانند داشته باشد. پوست کم آب سفت و زمخت احساس می شود و می تواند خطوط و نشانه های پیری مانند چین و چروک های عمیق را هرچه بهتر نمایان سازد. کم آبی پوست می تواند برای هر فردی رخ داده و به یک گروه سنی خاص محدود نمی شود.

دلایل کم آبی پوست

خورشید

پرتوهای فرابنفش خورشید یکی از مواردی است که باید برای پیشگیری از کم آبی پوست مد نظر قرار داد. خورشید می تواند موجب کم آبی پوست شود. پرتوهای UVA عامل اصلی تاثیرگذار بر پوست است که می تواند روند پیری را تسریع کند، میزان اکسیدان ها در پوست را افزایش دهد، آن را کم آب کند و میزان رادیکال های آزاد در سلول ها که به پوست آسیب می رساند را افزایش دهد.

آب سخت، حمام داغ

آب سخت حاوی سنگ آهک است که می تواند به کاهش میزان آب موجود در پوست منجر شود. استحمام با آب داغ نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به کم آبی پوست منجر شود.

افزایش سن

با افزایش سن، حفظ سطوح رطوبت در پوست نیز دشوارتر می شود. افزایش سن بدن را کم آب‌تر می کند و پوست نیز از این شرایط مستثنی نیست. تغییرات ساختاری مرتبط با روند پیری نیز موجب کم آبی بیشتر می شوند. زمانی که پوست کم آبی را تجربه می کند، ظاهری پیرتر نیز به خود می گیرد.

گرمایش و تهویه مطبوع

گرمایش و تهویه مطبوع می توانند به ایجاد دمای مناسب طی آب و هوای سرد یا گرم کمک کنند اما مواجهه بلند مدت می تواند تاثیر منفی بر پوست نیز داشته و موجب کم آبی آن شود.

درمان

برای پوست خشک، درمان می تواند به سادگی استفاده از محصولات حاوی روغن و مرطوب کننده باشد که در غیاب یا کمبود چربی طبیعی پوست به بهبود شرایط آن کمک می کنند.

برای پوست کم آب، کارشناسان محصولاتی حاوی مواد جاذب رطوبت مانند آنهایی که دارای اسید هیالورونیک یا گلیسیرین هستند را توصیه می کنند زیرا به آبرسانی به سلول های پوست کمک می کنند.

نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از اقداماتی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

از دیگر مواردی که می توانند به شادابی و درخشش پوست کمک کرده و از کم آبی آن پیشگیری کنند می توان به مصرف یک رژیم غذایی سالم، استفاده از محصولات ضد آفتاب، پرهیز از الکل و پرهیز از سیگار اشاره کرد.

دلایل کم آبی پوست و خشک شدن پوست

 

برچسب‌ها: پوست,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته گذشته : 39
بازدید ماه گذشته : 309
بازدید سال گذشته : 1633
کل بازدید : 130931
<-blogads->