آرایشی و زیبایی

مدل مانتو مجلسی عید ۹۸

 ژورنال مدل مانتو مجلسی زنانه و دخترانه

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای انتخاب مانتو برای خانم هایی با سینه کوچک:

مانتو های طرح دار بپوشید.

زنانی که سینه های کوچکی دارند، معمولا اندام گلابی شکلی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است.

برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید.

اما طرح های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید.

درعوض مانتو هایی که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید.

مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد.

هرچیزی در ناحیه سینه موجب می شود که سینه های شما بزرگتر به نظر برسد.

مدل هایی که درست زیر سینه جمع می شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می دهد.

پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد.

دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است.

پس از مانتو هایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای انتخاب مانتو برای خانم هایی با سینه بزرگ:

مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه هایتان را کوچکتر نشان بدهید.

مانتو های تنگ، در اطراف سینه کشیده می شود و موجب می شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند.

مانتوهایی که در دو طرف دگمه دارند، سینه های شما را بزرگتر نشان خواهد داد.

از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه های شما دور می کند.

با استفاده از روسری های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می کنند تا سینه های بزرگ شما.

حتما بخوانید:  مدل مانتو مجلسی ۹۷ با طرح های شیک و زیبا

مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید.

جیب باعث جلب توجه به سینه های شما می شود.

مانتوهای پلیسه دار و چین دار، تنها باعث می شود که شکل سینه شما بزرگتر نشان داده شود مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه های شما دور می کند و شما متناسب دیده خواهدی شد.

 

ژورنال مدل مانتو مجلسی زنانه و دخترانه سال ۹۸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدل مانتو مجلسی عید ۹۸

مدل مانتو مجلسی عید ۹۸

برچسب‌ها: مدل مانتو مجلسی عید ۹۸,

مدل مانتو اداری

 مزیت‌های یونیفرم‌های شرکتی در اهداف برندسازی

لباس فرم اداری می‌تواند روی نیروی کار درون سازمانی شما تاثیرگذار باشد

فراهم کردن یونیفرم شرکتی برای کارمندان سبب بالا رفتن روحیه، غرور و عزم و اراده در میان آن‌ها می‌شود.

اجرای سیاست لباس متحد برای تمام شرکت سبب ایجاد اختیار، مسئولیت و حرفه‌ای گری می‌شود.

کارکنانی که یونیفرم شرکت را پوشیده‌اند، محیطی را ایجاد می‌کنند که طبق ارزش‌های شرکت عمل می‌کند.

وقتی تمام اعضای تیم همراه باشند، تصویر برند با سرعت بالاتری حاصل می‌شود.

 

مانتو تنگ اداری انتخاب درستی برای مانتو اداری نیست. کار همیشه همراه با فعالیت است حتی اگر پشت میزنشین باشید، لباس فرم تنگ فعالیت داشتن را مشکل می کند. تمام مدت کار لباس تنگ پوشیدن اصلا کار راحتی نخواهد بود و همچنین پوشیدن لباس های خیلی گشاد می تواند شما را نامرتب و شلخته نشان دهد و دیگر یک کارمند شیک پوش نباشید.

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجهه‌ای بسیار بهتر و زیباتر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند.

اما در برخی موارد کارمندان خانم‌ در شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و یا حتی مجموعه‌هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد، صرفا جهت ارائه شخصیتی تاثیرگذار، بیشتر از مانتو مدل فرم‌های خاص اداری استفاده می‌کنند.

در واقع شیک‌پوشی در محیط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران‌قیمت و یا رنگ و طرح‌های عجیب امکان‌پذیر نمی‌شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می‌توان به راحتی خاص بودن را تجربه کنید.

رنگ این دسته از لباس‌های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته می‌شود و در واقع یک استاندارد جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغلب سازمان‌ها رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، زغالی و طوسی است.

البته این موضوع نسبی است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به تهیه مانتو اداری و مانتو فرم خود می‌کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره به‌ این دلیل است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص می‌شود و این امر باعث می‌شود فاصله زمانی بیشتری بین شست‌وشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ‌ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر است.

یکسان‌سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس‌های رسمی برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس‌های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.

 

مانتو اداری شیک

 

 

+۴۰ مدل مانتو اداری

+۴۰ 

برچسب‌ها: مدل مانتو اداری, مانتو اداری تنگ, مانتو تنگ اداری, مانتو تنگ, مانتو گشاد,

مدل ابروی پهن یا صاف

 مدل ابرو پهن از آن مدل‌هایی است که امروزه در میان خانم‌ها محبوبیت خاصی دارد و انواع آن باعث می‌شود چهره‌ی شما طبیعی به نظر رسیده و در عین حال شما را مرتب و آراسته نشان می‌دهد.

 

ابرو یکی از ارکان اساسی و مهم در چهره هر فرد است و زنان به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند. ابرو در هر شکل و مدلی که باشد می‌تواند در زیبایی فرد تاثیر گذارد. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که برداشتن صحیح ابرو و شکل‌دهی ابرو برای افراد مختلف، متفاوت است و باید با توجه شکل و فرم صورت مدل ابرو را انتخاب کنید. البته همه‌ی افراد باید ابرو‌های آراسته داشته باشند. معمولا در هر دوره یک نوع ابرو مد روز است. این روز‌ها مدل ابرو پهن از آن مدل ابرو‌هایی است که بسیار باب شده و همه‌ی افراد برای طبیعی به نظر رسیدن ابروهایشان به سراغ این مدل می‌روند.

 

مدل ابروی پهن

همانطور که گفتیم مدل ابرو پهن مدلی است که این روز‌ها طرفداران زیادی دارد. واقعیت این است که پهنای مناسب، پرپشتی و خوش فرم بودن ابرو تأثیر زیادی در آراستگی چهره دارد. همچنین اگر این مدل ابرو به درستی انتخاب شود می‌تواند چهره‌ی شما را متفاوت‌تر از همیشه نشان دهد. همچنین رنگ ابرو‌ها باید با رنگ مو متناسب باشد.

 

ابتدا شما باید شکل مناسب ابرو‌های خود را پیدا کنید. قبل از اینکه هر تار ابرویی را بکنید یا با مداد آن را بکشید، مدل ابروی خود را تصور کنید. سپس با انتخاب یکی از مدل‌های زیر ابرو‌های خود را شکل دهید.

 

مدل ابرو پهن و صاف

ساده‌ترین مدل پهن ابرو به صورت صاف است. این مدل هیچ شکل خاصی ندارد و فقط به صورت خطی است پر پشت که برای صورت‌های کشیده مناسب است. شاید به نظر برسد که به دلیل شکل دهی کم به ابرو این مدل زیبایی خاصی ندارد، اما همین ابرو‌های صاف و پهن بر روی صورت خیلی‌ها نشسته و به آن زیبایی می‌بخشد. اینکه می‌گوییم صاف منظور کاملا صاف و بدون هیچ تغییری نیست معمولا ابرو هر چه به انتهای خود نزدیک می‌شود نازک‌تر می‌شود.

 

ابرو‌های شما باید دقیقا از بالای پل بینی‌تان آغاز شود. اگر ابروی خود را به سه قسمت تقسیم کنید، بخش ضخیم آن باید از پل بینی آغاز شود. قوس ابرو باید در میانه چشم باشد و بخش نازک نیز باید تا گوشه چشم ادامه داشته باشد. باید توجه داشته باشید که در مدل ابرو‌های پهن بهتر است به فاصله‌ی بین دو چشم و فاصله ابرو‌ها از چشم و استخوان زیر ابرو توجه داشته باشید تا بتوانید مدل ابروی پهن مناسبی را برای برداشتن و مرتب کردن ابرو‌های خود انتخاب نمایید. هم چنین فراموش نکنید که قوس ابرو باید نازک‌تر از هر جای دیگر باشد. اما در این مدل این نازکی آنقدر کم است که دیده نمی‌شود.

 

مدل ابرو پهن از آن مدل‌هایی است که امروزه در میان خانم‌ها محبوبیت خاصی دارد

 

 کوتاه یا بلند بودن ابرو پهن صاف

مدل ابروی پهن و صاف بسته به سلیقه‌ی شما می‌تواند کوتاه یا بلند باشد. اگر شما فرم صورت خود را به درستی تشخیص دهید می‌توانید مدل ابروی مناسبی را برای خود انتخاب کنید. اینکه مدل ابروی پهن کوتاه یا بلند و اسپرت به شما می‌آید بسته به سلیقه‌ی شما و المان‌های دیگر صورتتان دارد.

 

هرچه ابرو بلندتر و کشیده‌تر باشد چشم‌ها درشت‌تر به نظر می‌آیند پس اگر چشمان ریزی دارید حتما مدل ابروی پهن و بلند را انتخاب کنید.

 

اگر پشت چشم تقریبا بلندی دارید، یا چشمانتان از هم دور هستند و یا فرم چشمهایتان رو به پایین است ابروی کوتاه و پهن مناسب صورت شماست چرا که چشمهایتان را برجسته نشان داده و چهره را جوانتر می‌کند.

 

مدل ابروی اسپرت پهن

این روز‌ها اغلب خانم‌ها از مدل ابرو‌های پهن اسپرت برای برداشتن ابرو‌های خود استفاده می‌کنند که این مدل باعث می‌شود تا چهره شما جوان و جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد.

در این مدل ابرو‌ها به صورت صاف نیستند و در قسمت کمان ابرو‌ها کاملا شکسته و حالت دارد می‌شود.

 

این مدل بر روی صورت همه زیبا به نظر می‌آید، ولی اگر شما یک صورت گرد دارید یعنی طول صورت شما به اندازه‌ی عرض آن در قسمت گونه‌ها است، مدل ابرو اسپرت پهن مناسب‌تر بوده و گردی صورت شما را به طور موثری متعادل می‌کند.

 

سخن آخر

مدل ابروی پهن برای دختران جوان مناسب‌تر است، زیرا این مدل ابرو چهره را طبیعی و دخترانه‌تر نشان می‌دهد و بر خلاف این مدل ابروها، مدل ابروی نازک سن را بالاتر نشان داده و برای خانم‌ها مناسب و ایده آل است. اما اگر ابرو‌های نازکی دارید، ولی به ابرو‌های پهن علاقه دارید اصلا نگران نباشید. امروزه با استفاده از راه‌های زیادی همچون کاشت، تتو و یا هاشور می‌توانید مدل ابروی مورد نظر خود را داشته باشید و یا با استفاده از آرایش به منظور ضخیم کردن ابرو اقدام نمایید.

 

منبع: setare.com

 

مدل ابروی پهن یا صاف

 

برچسب‌ها: مدل,

راه های لاغر کردن صورت چاق

 مدت‌ها رژیم گرفته و ورزش کرده‌اید به امید چند کیلو لاغرتر شدن اما حالا می‌بینید هنوز صورت‌تان به قول قدیمی‌ها تپل است. این مشکل بسیاری از افرادی است که اضافه وزن دارند و همچنین خیلی‌هایی که صورت‌شان به نسبت بدن‌شان چاق‌تر است.

پس شمایی که  دچار این مشکل هستید و از ظاهرتان در آینه خوش‌تان نمی‌آید باید بدانید تنها نیستید و خیلی‌ها به دنبال راه‌حل این مشکل هستند! کرم‌ها و ماسک‌هایی برای از بین بردن چاقی صورت توصیه  و در اینترنت هم راه‌های مختلفی برای آن ارائه داده شده اما کدام راه درست‌تر و بی‌خطر‌تر است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی   صحبت کرده‌ایم با ما همراه باشید.

چاقی یکی از مشکلات بزرگ قرن ماست. زندگی‌های ماشینی و کم‌تحرک، غذاهای نامناسب، بی‌توجهی به ورزش و حتی مشکلات عصبی باعث شده آدم‌ها روز به روز چاق‌تر شوند. بزرگ‌تر و کوچک‌تر هم ندارد. اگر شما جزو کسانی نیستید که به صورت ژنتیکی صورت پر و چاقی دارند، باید وزن و شرایط بدن‌تان را کنترل کنید چون چاقی صورت هم مانند چاقی سایر نواحی بدن است؛ یعنی تجمع چربی در قسمت صورت! چاقی صورت معمولا با گرفتن رژیم مناسب، ورزش و مشورت با متخصصان تغذیه بهتر می‌شود و می‌توانید همزمان با لاغر شدن، صورت‌تان را هم لاغر کنید؛ البته شاید کمی طول بکشد اما بالاخره نتیجه می‌گیرید.

 

صورت‌‌تان را آب کنید!

اما گاهی این چاقی صورت و تجمع چربی‌ها به‌خصوص در نواحی گردن که به غبغب معروف است، آنقدر زیاد می‌شود که شکل ظاهری صورت را بسیار بد می‌کند و باعث کم شدن اعتماد به نفس فرد می‌شود. مشکل از آنجا شروع می‌شود که رژیم و ورزش هم درباره این نوع چاقی دیر جواب می‌دهد چون چربی‌های جمع شده در این نواحی در مقابل تمرین، ورزش و رژیم غذایی بسیار مقاوم هستند و به‌سادگی برطرف نمی‌شوند. مشکل دیگری که ممکن است به دلیل چاقی در صورت‌تان ایجاد شود، سلولیت (تجمع چربی) است. خیلی‌ها گمان می‌کنند این اتفاق در اندام‌های تحتانی مانند پاها می‌افتد اما این عارضه ممکن است در تمام پوست بدن یا حتی پوست صورت بروز کند.

فرورفتگی‌های روی پوست که ممکن است از لحاظ پزشکی مشکلی برای بدن ایجاد نکنند اما ظاهر نامناسب آن دوست‌داشتنی و جالب نیست.  برای همین بسیاری از مردم دنبال راه‌هایی غیر از ورزش و رژیم برای لاغر کردن صورت هستند؛ البته باید بدانید به‌طور علمی هیچ محصولی نمی‌تواند قسمتی از بدن را به‌طور موضعی چاق یا لاغر کند و کرم‌هایی هم که در بازار برای رفع چاقی صورت موجودند یا اصلا موثر نیستند یا تاثیرشان موقتی است.

خیلی‌ها هم سراغ روش‌هایی مثل لیپوساکشن صورت می‌روند. یک عمل جراحی زیبایی که شبیه به دیگر عمل‌های لیپوساکشن معمول است با این تفاوت که روی نواحی اطراف صورت یعنی گردن، گونه‌ها و چانه انجام می‌شود که البته مانند هر عمل جراحی مشکلات و عوارض خاص خود را دارد و شاید باید به عنوان آخرین راه‌حل به آن نگاه کنید.

درمان با تغذیه

اول برویم سراغ تغذیه! به عنوان یک توصیه کلی برای لاغر شدن بدن و البته صورت، باید بدانید چه میزان چربی لازم دارید و مقدار اضافه آن را حذف کنید. کارشناسان تغذیه می‌گویند بدن انسان‌ها در روز حدود ۳۰درصد چربی نیاز دارد به‌طور کلی مردان باید کمتر از ۱۸درصد و زنان باید کمتر از ۲۳درصد از کل وزن بدن‌شان چربی باشد پس باید حواس‌تان به چربی غذا و خوراکی‌ها باشد.

مثلا یک عدد نان حدود ۱۳ درصد، دو عدد کره حدود ۷۵ درصد و یک لیوان شیر ۱۸درصد چربی دارد. البته بدون اندازه‌گیری هم مشخص است مواد غذایی مانند سس مایونز، گوشت‌های پرچرب، خامه، تخم‌مرغ نیمرو و… چقدر چربی دارند پس در قدم اول و مهم باید چربی غذای‌تان را کنترل کنید تا این چربی در صورت‌تان تجمع پیدا نکند؛ اول اینکه غذاهای مناسب و کم‌چرب بخورید و فست‌فودها و چیزهایی مثل سس را از زندگی‌تان حذف کنید و در عوض سبزیجات، روغن‌های گیاهی و لبنیات کم‌چرب را جایگزین کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن آووکادو، کره بادام‌زمینی، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ و گل کلم، تخم‌مرغ (به‌دلیل داشتن پروتئین‌های چربی‌سوز، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک البته به شرطی که به صورت آبپز خورده شود و نه نیمرو)، شکلات تیره‌رنگ، چای سبز، توت‌ها و ماست می‌تواند به شما برای لاغر کردن صورت‌تان کمک کند.

یک مساله مهم را فراموش نکنید؛ اینکه غذاهای نفاخ را کمتر بخورید. بیشتر مردم تصور می‌کنند غذاهای نفاخ فقط باعث دل‌درد می‌شوند اما باید بدانید طب سنتی می‌گوید غذاهای نفاخ و بخار‌دار باعث چاقی صورت هم می‌شوند.

جمع‌‌کننده‌ها

بیشتر گیاهان قابض (جمع‌کننده اندام) برای لاغر کردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌کنندگی پوست را هم دارند. مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق، گلنار و… . می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده کنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید و بخور دهید.

ضماد گل وسرکه

ضمادهایی مثل ضماد گلنار و ضماد گل سرخ هم مفید است. برای این کار پودر یکی از این دو گیاه را در مقداری آب بجوشانید و با کمی سرکه مخلوط کنید و روی صورت بمالید. میزان پودر به اندازه صورت‌تان بستگی دارد. می‌توانید بین ۲۰ تا ۱۰۰گرم از این پودرها استفاده کنید. سرکه هم باید به اندازه‌ای باشد که پودر جوشانده شده را شبیه ضماد کند.

آب درمانی

شستن صورت با آب خنک هم به مرور می‌تواند صورت را کوچک‌تر و لاغرتر کند البته این کار باعث شفاف و براق شدن پوست‌تان هم می‌شود. یک راه دیگر هم استفاده از حوله مرطوب است. یک حوله را مرطوب و سرد کرده و بعد آن را روی صورت بگذارید  و چند دقیقه اجازه دهید سردی آن به صورت‌تان نفوذ کند.

روغن کاری

یک راه دیگر استفاده از روغن‌هاست. روغن صندل و روغن مورد می‌تواند مفید باشد. به این صورت که روغن را روی صورت‌تان بمالید و روی آن با سلفون بپوشانید بین نیم‌ساعت تا یک ساعت اجازه دهید این روغن و سلفون روی پوست‌تان باشد. باید این کار را چند بار انجام دهید و به مرور تاثیرش را ببینید.

از طب سنتی کمک بگیرید

همزمان با رژیم و ورزش و رعایت نکات تغذیه‌ای می‌توانید از راه‌های طب سنتی هم چاقی صورت‌تان را از بین ببرید. کلم بروکلی، هویج و کلم پیچ به دلیل داشتن ماده‌ای به نام رافینوز بسیار نفاخ هستند. رافینوز قندی است که تا زمانی که بر اثر باکتری‌های موجود در معده تخمیر نشود، هضم نمی‌شود و همین باعث نفخ شکم می‌شود.

بهترین راه برای خوردن این سبزیجات مفید بخار پز کردن آنهاست. حبوباتی مثل لوبیا، عدس و نخود فرنگی هم خوراکی‌های بسیار نفاخی هستند. این خوراکی‌ها هم حاوی قند‌هایی هستند که هضم نمی‌شود و بعد از ورود به روده باکتری‌های روده آنها را تخمیر می‌کند.

اگر نمی‌خواهید بعد از خوردن لوبیا، نخود و عدس نفخ کنید، حتما آنها را ۲۴ ساعت قبل از پخت در آب خیس کنید و چند بار آبش را عوض کنید. البته یکی دیگر از راه‌های فرار از نفخ این است که حبوبات را با غلاتی مانند برنج مصرف کنید. به غیر از سبزیجات و حبوبات که نفاخ هستند، سیب هم با همه فوایدی که دارد، می‌تواند باعث نفخ شود.

سیب به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فروکتوز بسیار نفاخ است اما سیب را به هیچ وجه نمی‌توان از وعده‌های روزانه حذف کرد. سیب را کنار نگذارید اما حواس‌تان باشد که چه زمانی آن را می‌خورید. بهترین زمان برای خوردن سیب وعده صبحانه و میان‌وعده بین ناهار و شام است.

 

ماساژ صورت با شرط و شروط

خیلی‌ها ماساژ را برای لاغر شدن صورت توصیه می‌کنند اما باید بدانید این ماساژ در صورتی به شما کمک می‌کند که شرایط آن را رعایت کنید. ماساژ صورت برای لاغر شدن کمی متفاوت است. این ماساژ باید کمی شدید و طولانی‌مدت باشد؛ یعنی تا آستانه درد باید صورت‌تان را ماساژ دهید.

زمان آن هم بسیار مهم است. این ماساژ باید بیشتر از یک ساعت و نیم طول بکشد تا به مرور چربی‌های ناحیه صورت را آب کند. بدون مراجعه به متخصص ماساژ هم می‌توانید این کار را خودتان انجام دهیدبه شرط آنکه تکنیک‌های یک ماساژ درست را با مشورت متخصص آموزش ببینید؛ البته اگر تحمل کمی درد و مدت زمان طولانی آن را دارید.

یادتان باشد ماساژ‌های عادی صورت، برعکس باعث چاقی صورت می‌شوند پس اگر تحمل شرایط خاص این ماساژ را ندارید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان درد می‌گیرد یا دست و انگشتان‌تان خسته می‌شود، سراغش نروید.

سه قدم تا کوچک شدن غبغب

چاقی غبغب از آن نکات آزاردهنده است که روی صورت هم تاثیر می‌گذارد. برای لاغر کردن این قسمت از صورت و گردن می‌توانید از ماساژ استفاده کنید. فقط یادتان باشد این تمرینات را باید هر روز و برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. پس زود خسته نشوید.

برای این تمرین‌ها باید بنشینید در حالی که پشت‌تان کاملا صاف، شانه‌های‌تان رو به پایین و بازوهای‌تان کشیده است؛ دست‌ها را روی زانوها قرار دهید.

۱-سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بکشید. پنج ثانیه نفس‌تان را حبس کنید و چشم‌های‌تان را ببندید. همزمان، لب پایین‌تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با کسی قهر کرده‌اید. بعد به آهستگی رها کنید سپس این تمرین را دوباره شروع و حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

۲-سرتان را به آهستگی آن را پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیک کنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. ۱۰ بار هم این حرکت را انجام دهید.

۳- سرتان را کاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید ۱۰ بار انجام شود.

مجله زندگی ایده آل

 

راه های لاغر کردن صورت چاق

 

برچسب‌ها: راه های لاغر کردن صورت چاق, صورت چاق,

نرم کننده های طبیعی مو

  

از جمله خواص نرم کننده طبیعی مو استحکام بخشیدن به بافت و ریشه مو و ایجاد حالتی نرمی و درخشندگی در موهاست. و از آن مهمتر اینکه این مواد تقریباً بدون عوارض جانبی هستند.

از جمله نتایج استفاده از یک نرم کننده طبیعی مو برخورداری از مو‌هایی نرم، خوش حالت و درخشان است. اگر شما نیز مو‌هایی خشک، شکننده و بد حالت دارید، استفاده از این نرم کننده‌ها را به شما پیشنهاد می‌شود. در این مطلب به معرفی طرز تهیه و فواید چند نوع نرم کننده طبیعی مو پرداخته شده است.

نرم کننده طبیعی مو به چه منظور استفاده می‌شود؟

در طول شبانه روز عوامل مختلفی وجود دارد که باعث خشکی و بد حالت شدن مو‌ها می‌شوند. این آسیب‌ها ممکن است به علت عوامل محیطی مانند در معرض نور خورشید قرار گرفتن بیش از حد مو‌ها و یا آلودگی‌های موجود در هوا و یا در اثر استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی شیمیایی به وجود آیند. از آنجایی که مو‌های سر از فاکتور‌های مهم زیبایی در انسان به شمار می‌رود و حفظ سلامت و کیفیت مو‌ها اهمیت بالایی دارد و اغلب افراد به کمک روش‌های متفاوتی برای از بین بردن خشکی مو‌های سر اقداماتی انجام می‌دهند. از جمله آن می‌توان به استفاده از سرم‌ها و ماسک‌های شیمیایی و یا نرم کننده طبیعی مو اشاره کرد. واضح است که استفاده از نرم کننده طبیعی مو بسیار کم عارضه‌تر و حتی کم هزینه‌تر از مواد شیمیایی مشابه آن است.

طرز تهیه و روش استفاده 

تهیه نرم کننده‌های طبیعی مو و کاملاً گیاهی در خانه کاری کم هزینه و آسان بوده که استفاده از آن‌ها موجب تقویت درخشندگی مو‌ها خواهد شد. در ادامه به طرز تهیه تعدادی از بهترین نرم کننده‌های طبیعی مو اشاره خواهد شد:

۱. تخم مرغ و روغن زیتون 

یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید.

در صورتی که موهایتان بسیار بلند و پرپشت باشد این مواد را دو برابر کنید.

تخم مرغ را قبل از استفاده در این ماسک به خوبی هم بزنید تا روان شود.

از این ماسک بهتر است در حمام و بعد از شستن موها با شامپو استفاده شود.

مدت زمان قرار گرفتن این ماسک طبیعی بر روی موها حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه است.

در پایان موها را با آب ولرم بشویید.

۲. سس مایونز، موز و تخم مرغ 

بسته به مقدار موها یک یا دو عدد تخم مرغ با یک عدد موز و مقداری سس مایونز به خوبی ترکیب کنید تا خمیری یکدست به وجود آید.

این نرم کننده را بر روی تمامی قسمت های موی سر بمالید.

بعد از ۳۰ دقیقه موهای سر را به خوبی با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

۳. روغن‌های گیاهی 

این نرم کننده مو با استفاده از روغن‌های خالص و طبیعی گل سرخ، رزماری، اسطوخودوس و چوب صندل تهیه می‌شود.

از هر کدام از این روغن‌ها ۵ قطره را در ظرفی ریخته و ۴ قاشق چای خوری سرکه طبیعی نیز به آن اضافه کنید.

مخلوط را به خوبی هم زده و بعد از شستشوی موها در حمام بر روی موهای خود قرار دهید.

مدت زمان استفاده از این ماسک حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است.

در نهایت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

۴. عسل و روغن زیتون

یک عدد موز را به همراه ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به خوبی له کنید.

این ترکیب را در حدود ۳۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.

سپس موها را با یک شامپوی ملایم به خوبی شستشو دهید.

۵. آووکادو، روغن زیتون و شیر نارگیل

یک عدد آووکادو نرم را با مقداری شیر نارگیل و روغن زیتون به خوبی نرم کنید.

همه موهای سر را به خوبی با این ترکیب آغشته کنید.

پس از ۳۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

استفاده از یک نرم کننده طبیعی مو باعث داشتن مو‌هایی نرم، خوش حالت و درخشان است

نکات مهم 

مقدار مواد لازم برای تهیه هر کدام از این ماسک‌ها به حجم موهای شما بستگی دارد.

برای نتیجه گیری بهتر از این نرم کننده‌های طبیعی و نیز جلوگیری از خشکی و شکنندگی بیشتر موها بهتر است استفاده از سشوار و دیگر حرارت دهنده‌های مو را به حداقل برسانید.

سعی کنید از شامپوهایی که دارای نرم کننده هستند استفاده کنید.

مدت زمان اثر دهی هر کدام از این نرم کننده‌های طبیعی به جنس‌ها موها بستگی داشته و بین ده تا یک ساعت متغیر است.

از هرکدام از این نرم کننده‌های طبیعی می‌توان هفته یک بار برای موها استفاده کرد.

نرم کننده طبیعی مو چه فوایدی دارد؟

خشکی مو علاوه بر از بین بردن زیبایی طبیعی موها ممکن است از نظر بهداشت و سلامت نیز به موها آسیب جدی برساند. بنابراین استفاده از یک نرم کننده گیاهی مو می تواند فواید زیادی داشته باشد. مهمترین این فواید شامل موارد زیر است:

از بین رفتن حالت خشن شدن بافت موها و آسان شدن عمل شانه زدن

از بین رفتن مشکل شکنندگی موها و برخورداری از لطافت در موی سر

درمان موخوره ناشی از خشکی مو

درمان شوره سر حاصله از خشکی مو

رفع مشکل ریزش مو

خوش حالتی و حالت پذیری بهتر موها

سخن آخر

نرم کننده گیاهی مو را می‌توان با استفاده از روغن‌ها و مواد گیاهی مفید و مختلف، در منزل به راحتی تهیه و از آن استفاده کرد. هر کدام از این نرم کننده‌ها ممکن است برای مو‌های مختلف نتیجه متفاوتی به دنبال داشته باشد؛ بنابراین با یک بار استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توان بهترین و مناسب‌ترین نرم کننده طبیعی مو مخصوص به خود را تشخیص داده و انتخاب نمود.

منبع: setare.com

 

نرم کننده های طبیعی مو

 

برچسب‌ها: نرم کننده های طبیعی مو,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته گذشته : 238
بازدید ماه گذشته : 2355
بازدید سال گذشته : 4022
کل بازدید : 133320
<-blogads->